måndag 31 oktober 2016

Andra besök på Mallorca

"An early-morning walk is a blessing for the whole day." - Henry David Thoreau

Att bada i havet innan frukosten är bästa starten på min dag. Om du är som jag och gillar långa strandpromenader så rekommenderar jag Playa de Palma där min son och jag stannade 4 nätter på HSM Hotel Golden Playa. Stranden i Playa de Palma är 5 km lång, har fin och ljus sand. Bakom stranden finns en nyupprustad strandpromenad. Området är rent och trevligt.

+ Buss 21 från flygplatsen stannar utanför hotellet. 
+ Check in, middag, strandpromenad ca 10 km.
+ Simning i havet ca 500 m varje morgon innan frukosten.
+ Promenerad med sonen varje kväll ca 10 km.
+ Palma Aquarium är stor och fin. Ett par minuters promenad från hotellet.
+ Bekväm cykeluthyrning på hotellet. 
+ Fin cykelväg med vackra havsutsikt till Palma. Ca 9 km från hotellet till Pamla.
+ Bra cykelväg i Palma. 
+ Lånade en luftmadrass vid hotellets pool och tog med till stranden, låg på madrassen i havet och njöt.

Hoppas du får inspiration till att kolla in Mallorca på kartan. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar