lördag 8 oktober 2016

Open places

Det har varit roliga dagar. I går fick jag först höra om GrabCAD, sedan besökte den vackra T-house följde av solnedgången på DN-skrapans 23:e våning. Tack Open House Stockholm.

Idag fick jag höra vackra klang från en biograforgel från 1926 i KTHs reaktorhall R1, beundrade Arkitekturskolan utifrån och inuti. Tack Gud för att jag fick chansen att personligen tacka Vitoria Thornton som grundade Open House i London. "Open your eyes, open your mind, open your doors". Tack alla volontär.

"I like this place", sa jag till Arktitekturskolan. "I like this place", sa jag till OpenLab. By the way besökte jag den vackra Engelbrektskyrkan. Tack Gud.

När jag nu reflekterar dagarna vill jag också säga att jag gillar Humlegården Fastigheter. Jag hade åkt Humlegårdens gröna buss och tänker åka deras gröna båt någon gång. Tack för att ni öppnade dörrarna och för en kulturhistorisk promenad genom Stockholm city. https://humlegarden.se/stadsvandring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar