tisdag 18 oktober 2016

Tro på det goda

Jag läste en bok "The Secret" för ett tag sedan. Tyckte den var ok men lite tjatig. Nyligen råkade jag få lyssna på boken "The Power". Lättare än att läsa, lite tjatigt för mig men bra att ha lyssnat.

Positivt tänkande, attraktionskraft, kraft av kärlek, Guds kärlek. Att positivt tänkande leder till positiva resultat fungerar för mig. Jag tror på allt som är bra och gör det som jag tror är bra. Så livet blir bättre och bättre. 

När jag bodde i en 2:a på 40 kvadratmeter, hade jag sagt till flera vänner att jag önskade att huset kunde rivas och byggas på nytt så jag skulle kunna bo i en dubbelt så stor lägenhet med balkong några våningar högre upp. Många sa att jag dagdrömde. Ja, jag dagdrömmer ofta, och nu är jag stolt över att jag har fantasi. Nu bor jag i min drömlägenhet och mår bra för varje dag. 

Jag hade en pyjamas i siden som var för stor för mig och för liten för min mor. Förra veckan visade jag den till en väninna och sa hon skulle få den om den passade. Den passade perfekt. Hon blev överlycklig och sa att hon måste berätta en sak, "Jag var på Lindex idag och frågade om de hade pyjamas i siden." Jag sa "Vad kul. Du har attraherat din pyjamas i siden."

Alla positiva känslor är kärlek. Så fokusera på det positiva i vardagen och njut av livet. Så tänk positivt om framtiden och njut av goda tider. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar