söndag 6 november 2016

Ta chasen

Jag hade en jätterolig dag igår för jag deltog i ett roligt event - Running City 2016 Stockholm.

"Running City är en tävling i stadsorientering. Den har sitt ursprung i S:t Petersburg. Det är en möjlighet att samla ett lag som kan bestå av 1-4 spelare och i bekvämt tempo ta reda på ny information om staden, upptäcka den från helt nya synvinklar, lösa gåtor samtidigt som man promenerar, andas frisk luft, blir starkare och uthålligare. Du får också en chans att umgås med nya vänner, de bästa vännerna i världen som är intresserade av den miljön där de bor eller den plats dit de kommit på besök." - www.runcity.org/stockholm

När jag kom till startplatsen (Viking Line terminal) sa jag till personalen "Thank you very much! This is a very nice event. First time for me". När jag kom till den andra slut-checkpointen sa jag "Thank you so much for waiting for me. I am not good, the train is very bad too."

Frågan för checkpoint Ericsson Globe var "Monument between Ericsson Globen and Hovet. Number of rings". Frågan för en Riddle var "Street of a righteous person in sinners' city. Number of antique street lanterns along the street." Alla checkpoints med frågor finns nu på www.runcity.org/en/events/stockholm2016/routes/map/

Ett besök i London eller S:t Petersburg blir ju roligare när det finns öppet hus eller Running City event, eller hur? 

Hur fick jag veta om detta event? Jag såg ett vackert hus på Drottning Kristinas väg när jag var på väg till Reaktorhallen R1 på KTH då de hade öppet hus för några veckor sedan. För några dagars sedan gick jag in i det vackra huset och läste på en liten lapp på Försvarshögskolans anslagstavla. Det stod "Running City Stockholm" på den lilla lappen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar