söndag 1 november 2015

Tänk positivt 3

På flygplatsen förra veckan stannade jag ett par minuter framför en TV där Jack Ma (Alibabas grundare) föreläste för kinesiska ungdomar. Han sa "Vad är skillnad mellan mig och mina jämnåriga? Den enda skillnaden mellan mig och mina jämnåriga är att jag tänker positivt."

Om du tänker positivt, så kan du se nya möjliga mål, så tror du att du kan nå ditt mål, sedan hittar du möjliga vägar dit. Vägen till ditt mål är oftast inte rak, med positiva tankar ser du möjligheter istället för problem, och resan blir enklare.

De som säger att "jag kommer aldrig vinna på lotteri" köper förmodligen ingen lott vilket leder till att de inte har chans att vinna. Någon som tänker positivt tror att någon dag kanske en vinst kommer, och är medveten att man inte ska bli spelberoende, så köper exempelvis en lott per månad och lever glatt.

Min syn har under senaste året försämras, det är naturligt med åldern. Jag köpte nyss ett par läsglasögon. Tänk fortfarande positivt. Jag vill bli av med läsglasögon. Jag tänker på ett ettårigt projekt, nämligen med naturliga metoder förbättra min syn. Enligt TCM (Traditional Chinese Medicine) är synen beroende av lever, en stark och välmående lever leder till friska ögonen. Jag tänker läsa om levermeridian, göra övningar som minskar blockering på levermeridian. Förhoppningsvis behöver jag inte läsglasögon nästa november. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar