torsdag 24 november 2016

Omvärlden och jag

Under en vecka har jag lyssnat på ett par coola föreläsningar. Tackar!

KTHs öppna föreläsning av Stina Ehrensvärd “Visionen om ett säkrare Internet”. En vacker, smart, modig och rolig entreprenör. Det tog många år för forskare att förstå hur en humla vars kropp är så tung och vingar är så små kan flyga. Lyssna gärna på https://www.kth.se/aktuellt/kth-samtal/visionen-om-ett-sakrare-internet-1.685166.

Har tagit del av "IT säkerhet på jobbet och hemma". En bra vana är att mouseover "Click here" för att se vad länken skulle leda till. Jag vill köpa Yubico aktie, trots att jag helst önskar en värld där alla är ärliga så lås inte behövs.

Jag besökte Sveavägen 44 för att fråga var jag kan köpa Yubico aktie. En modern och vacker kontorsplats där jag såg en hissbeställare för första gången. Takparken har inte byggts klart än, så jag får återbesöka den på våren/sommaren. Anmälde mig till Dustins lunchseminarium. 

Dustins lunchseminarium "Dra nytta av de nya digitala trenderna" gav bra tips för oss digitalvärldens immigrants. Kollade lite på Fiverr.com. Jag har bett min son att bli min digitaliseringsmentor. :-)

Mycket jobb kommer bli gjorda av maskiner, med det kommer den mänskliga kreativitet bli ännu mer värt. Jag tror på balans mellan det som förändrats snabbt och det som är väsentligt i livet. Balans är grunden till allt. Balans är allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar