fredag 11 november 2016

A beautiful mind

Jag njuter av Henry David Thoreaus "Walden". Så skönt, trots att det jag läser är en översatt version.

Jag gillar hans tankar och fantasier, vilka jag känner igen i vissa av mina tankar och fantasier. Jag älskar att läsa hans citat på http://www.brainyquote.com/quotes/authors/h/henry_david_thoreau.html

"It's not what you look at that matters, it's what you see."

Det är inte alla som har gått en viss kurs som kan använda kunskaper, några som inte har gått kursen kan fullt möjligt behärska just de kunskaper/färdigheter. Det är inte de som har bott på ett ställe längst som kan hitta bäst vägar. Jag tror på erfarenheter, jag tror också på intelligens och inställning.

"I know of no more encouraging fact than the unquestionable ability of man to elevate his life by conscious endeavor ... To affect the quality of the day, that is the highest of arts." Du kan se användning av detta citat i "Harvard University 12 Positive Psychology 1504" (https://www.youtube.com/watch?v=Lu0nUPELsHM)

"As a single footstep will not make a path on the earth, so a single thought will not make a pathway in the mind. To make a deep physical path, we walk again and again. To make a deep mental path, we must think over and over the kind of thoughts we wish to dominate our lives."

"Wealth is the ability to fully experience life". "
Goodness is the only investment that never fails".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar