torsdag 28 april 2016

Interesting

 "Tack för tipset! Jag ska kolla på interesting.org", sa en glad och energirik Hanna. Jag är mer risktagande och Hanna är säkerhetsexpert. Vi två blir ju oslagbara tillsammans. :-)

"Det har varit härliga dagar. Lär mig massor av nya saker hela tiden. Det där med interesting.org som du pratade om, jag ska kolla på det", sa en glad Kersti. Något speciellt gemensamt för Kersti och mig är att vi båda är nöjda med livet.

Två dagar med mina underbara kompisar och lärare från LIU "friluftspedagogik för vuxna". Redan vid ankomsten till Vårdnäs Stiftsgård tyckte jag att vi borde kalla oss Team Lycka.

"Detta kurstillfälle består av en övernattningstur där vi fokuserar på ett flertal teman: Ledarskap, grupprocesser och säkerhet med paddling som metod. Dagen inleds med en genomgång av programmet och praktiska förberedelser på plats. Vi genomför sedan en paddlingstur i kanot (Canadensare). Under turen kommer du att få utveckla din paddling och dina friluftsfärdigheter. Detta, parallellt med gruppens gemensamma utveckling utgör underlag för reflektioner och samtal kopplade till målet i kursplanen."

Vad är det som gör att denna grupp så snabbt kan lära sig saker och så snabbt kan hitta många lösningar till uppgifterna? Alla är frivilliga, fullhjärtade och engagerade i kursen. Vi tror på varandra, hjälper varandra och lyfter varandra.

"Tack alla för att ni alla var och en gör kursen till det den är genom er kunskap, generositet och personlighet!"

"Vilket gäng! Tack för kunskap, ledarskap, vänskap och många skratt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar