fredag 6 maj 2016

Enkelt

1 maj promenerade jag runt Långholmen på dagen, plockade sedan skräp vid sjön på kvällen. Glad och nöjd.

6 maj städade jag hemma på dagen, plockade sedan skräp ur sjön på kvällen. Glad och nöjd.

Enkelt liv. Färd efter förmåga. Jag njuter av det jag har och gör det som gör mig glad. Enkelt nöje. Gäller det för alla? :-)

En dag för ett par månader sedan tänkte jag på vad jag skulle göra. Jag behövde städa hemma, jag behövde kolla kläder på rea, jag behövde besöka biblioteket och låna några böcker. Jag frågade mig själv vilket alternativ skulle göra mig mest glad just då. Jag valde att besöka biblioteket.

För ett par veckor sedan såg jag filmen "The Danish girl". Huvudrollen återhittade sitt inre jag och bestämde att leva ut sitt sanna jag.

Mitt egna jag har också vaknat med tiden. Jag kan jobba med annat, men jag tänker jobba mer med idéer. Bra idéer bidrar till både ens egen och samhällets utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar