fredag 11 september 2015

Vetenskap och konst

Fyrverkerikonsert på Borggården. En vacker blick på KTHs motto, vetenskap och konst.

"Ett bländande musikfyrverkeri med något hundratal blåsare på den kungliga pyrotekniska högskolans borggård – en tioårig tradition för stockholmarna och ett gott val, oavsett partisympatier. " https://www.kth.se/aktuellt/kalender/ovrigt/kth-s-fyrverkerikonsert-10-arsjubileum-1.587008

Jag kom strax efter klockan sju och stod på en bra plats. Skön musik och härlig stämning. Jag kunde inte låta bli att säga till damen bredvid mig "Hej, det är så skön stämning här. " Hon svarade "Ja, så härligt. Studerar du i denna skolan?" "Nej. Men min son kanske vill plugga här." "Min man studerade här för 50 år sedan. Tiden går så fort."

Jag tänkte på Rom. Den härlig atmosfären vid Fontana di Trevi kändes varm och rosa. Jag besökte denna trevlig plats tre gånger under mitt första besök i Rom som var 4-5 dagar lång.

Damen och jag hade ett trevligt samtal, och båda tyckte att detta fantastiska event skulle ha haft bättre reklam. Jag såg annonsen på Metro och prioriterade om min kväll. Vilken folkfest! Vilken läcker hälsokost till själen. Både jag och hon med sin man kom för första gången men vi kommer säkert tillbaka nästa år och många gånger framöver. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar