fredag 4 september 2015

En perfektion

Vilken förmån vi har att kunna se Parkteatern hela sommaren.

I år såg jag "From Sammy with love" i Rålambshovsparken trots att jag hade sett den på Stadsteatern. Jag tycker Karl Dyall och Rennie Mirro är två av Sveriges bästa dansare.

Och så fick jag se en annan fantastisk dansare i Vitabergsparken den 19 augusti. Alla dansare i dansföreställning "Volti Subito" var bra, en av dem var superbra. När jag tittade på hans dans, kom två ord till mig, det var "vackert" och "perfektion". Pontus Sundset, jag tror att han övar yoga. https://www.youtube.com/watch?v=k1HL9guT1c8

Hans perfekta dans kräver minst två saker, att han beskärskar dansfärdighet, och att han gör varje rörelse ordentligt.

Jag kan inte dansa så bra som honom. Men jag strävar efter att allt annat jag gör bli vackert och perfekt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar