söndag 25 september 2016

Nyfikenhet

Att vara nyfiken är bra. Nyfikenhet har gjort min helg ännu roligare.

På min joggingtur stannade jag vid en snygg grön Hotspot vagn. Fick smaka en liten vacker och god äppelpaj samt en god kycklingsoppa, det var Fortum Värme (Hotspot är Fortum Värmes rullande kontor och gatukök) som mötte stockholmarna och pratade energi och hållbarhet. Jag fick bra information av trevlig personal, deltog i tävlingen, ville veta mer om fjärrvärme och ska komma på Fortum Värmes öppet hus lördag den 1 oktober. "Nyfikenhet är en bra egenskap", sa Katarina. Då började jag prata om min idé om att min hemstad Xiangyang i Kina kan bli pilot för fjärrvärme i mellankina där folk inte har värme inomhus på vintern. Tack Katarina! Du lyfte min dag. :-)

För några dagar sedan såg jag en visningsannons på lokaltidningen, de bygger nya lägenheter på Rindö och det går en direktgående passagerarbåt mellan Rindö Hamn och Nybroplan från den 22 augusti till den 30 september 2016. En visningsbalkong med havsutsikt och 55 minuters båtresa vill jag titta på, så åkte jag idag till Rindö, på visning och på havspromenad. Fick lära mig lite om Oskar-Fredriksborg, och att det kan finnas blåbär i slutet av september. :-)

2 kommentarer:

  1. Å Ran jag blir så glad av dina texter! Din glädje och förundran sprider lycka ikring dig och det du skriver. Kersti

    SvaraRadera
  2. Tack Kersti! Du är en som jag får inspiration och mycket glädje av. :-)

    SvaraRadera