torsdag 15 september 2016

I wish

Jag önskar att min hemstad Xiangyang (Xiangfan) skulle få ett Naturhistoriska museet och en Tom Tits Experiment, så att barn, ungdomar och vuxna får inspiration och stimulation till mer kreativt tänkande. Jag hoppas att jag kan bidra till att folk i min kinesiska hemstad får inspiration av innovativa system och lösningar från min svenska hemstad Stockholm. Jag vill att Xiangyang och Stockholm blir systerstäder för bland annat kulturutbyte.

Miljöstationer, stadsbibliotek, vuxenutbildning, friluftsliv, Stadium och Ecco är några exemplar som jag tycker Xiangyang får lära sig av Stockholm. Matematikundervisning i grundskola får Stockholm/Sverige lära sig av Xiangyang/Kina. 

Ett Naturhistorisk museet med VR (Virtual Reality) teknik verkar ju inte omöjligt.

Jag får börja med att gå och lyssna på Stockholms kommunfullmäktiges sammanträde. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar