fredag 26 augusti 2016

Livets sköna

Många tycker att jag tar fina bilder. Jag tycker att jag är bra på att se det fina och sköna i vardagar.

Stockholms kulturfestival, Parkteatern är extra sköna upplevelse. Solnedgången, sommarblommor och gräs kan man beundrar ofta. Att tänk på att regnet ger friskare luft gör promenad-i-regnet en skönhet i livet. Att bl.a. ställa tillbaka lästa Metro fint gör livet skönare.

Min mor bor hos mig i tre månader i sommar. Jag är glad att hon fått reflektera sina upplevelse, vilket jag hoppas kan bidra till att hennes liv bli roligare. Sverige är stillsammare och renare än där hon bor i Kina, men hon kan ju hitta några platser där hon bor som är stillsam och ren. Livet kan förenklas och bli lättare - gör det som gör dig glad med förutsättning att det inte stör andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar