söndag 5 juli 2015

Semestra-efter-jobbet

Jag brukar semestra-efter-jobbet på somrarna.

Denna vecka har jag sett Parkteater, fyndat OFTAST Tallrik på IKEA, åkt Nockebybanan, joggat, rott och badat i sjön.

Den roligaste semester aktiviteten i veckan var med Nockebybanan. Jag behövde till en butik i Bromma Block så jag åkte tunnelbanan och buss dit efter jobbet. Vägen dit var inte den vackraste bussturen men jag hade inte bråttom och tänkte på att det ändå var en sightseeing tur då jag fick se ett område som var nytt för mig. Jag var glad att tittade ut och fick syn på en mötande buss 112 med skylt Alvik, då tänkte jag att jag skulle senare kunna ta buss 112 till Alvik och åka Nockebybanan som jag aldrig har åkt. Kl. 20.15 gick Nockebybanan från Alvik mot ändhållplatsen. Jag gillar att promenera längs vattnet, så jag blev glad att efter en liten stund kunna gå nästan hela stigen längs vattnet till Solviksbadet. Det var en jättetrevlig promenad, jag njöt av att se allt vackert - blommorna vid villorna, fina byggnader vid vattnet, skogen och människorna. Jag såg folk som promenerade med sin hund, som joggade, som åkte vattenskoter, som badat, som njöt på restaurang ute i vattnet, som promenerade med sin älskade, som solbadade med sina vänner, som turistade och som var på väg till kvällsbad. Jag pratade med barn som tyckte att en ö såg ut som en segelbåt, frågade ett par om stigen gå ända till Alvik. Jag såg vacker månuppgång då månen var rund och såg extra stor ut, såg också mycket vacker solnedgång på väg till tåget och i tåget. Skönt och roligt.

Roslagsbanan har jag bara åkt ett par gånger och Österskär har jag inte besökt. Nästa semestra-efter-jobbet destination blir nog Österskär. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar