söndag 7 juni 2015

En meditation

Jag har länge tänkt på att plocka skräp längs vattnet där jag brukar promenera. Nu har jag fått plockpinnar och soppåsar av min stadsdelsförvaltning. Idag gjorde jag det jag vill - plocka plast och frigolitbitar längs vattnet.

Jag är glad att plockpinnar fungerar utmärkt att fånga upp plast och frigolit ur vattnet, även burkar och annat. Skräp på land verkar aldrig ta slut när jag började på någon plats, då tröstade jag mig själv med att "Denna bit skräp jag plockat nu kommer inte kunna skada svanarna längre." Det blåste mycket, jag repeterade nästan samma rörelse med min plockpinnar i ca två timmar. Kändes som meditation i frisk luft.

Det kom en positiv överraskning när jag tittade upp. Svanfamiljen kom fram alldeledes i närheten. Det blev min bästa belöning. Tack! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar