söndag 5 oktober 2014

Alla är kallade

På väg till vallokalen träffade jag mina vänner Eva och Olle som hade röstat.

- "Vart ska ni nu?" frågade jag.
- "Vi ska åka långt med bussen och gå i skogen." svarade Eva.
- "Har ni varit på Årstaholmarna? Ni kan gå på en guidad tur på Årstaholmarna. Turen går 12:30 idag och nästa söndag. Sista chansen :-).  Annars kan man gå på holmarna själv, en gratis elbåt går varje heltimme från en brygga vid Tanto fram till sista september."
- "Tack så mycket!" Eva kramade mig och tittade på sin klocka.
- "Nu går vi till Årstaholmarna!" sa Eva glatt.
 
Jag blir alltid extra glad när jag ser Eva och Olle. De är alltid glada, trevliga och kreativa. Strålande av glädje och energi.  
 
Jag tror att de är alltid beredda att utvecklas på alla plan.
 
Alla är vi kallade till nådens bord men få av oss väljer att lyssna till kallelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar