måndag 15 september 2014

Z5. Knacka tänder‏na

Njurmeridianen handlar om livets kvalitet och kroppens åldrande. Man åldras snabbare om njurmeridianen inte är stark.

Om njurmeridianen är svag, så får man svaga tänder.

Om man har jättestarka tänder, så kan njurmeridianen inte vara så svag.

Därför kan man med hjälp av en enkel övning stärka tänderna och därmed stärka njurmeridianen och därmed sakta ner kroppens åldrande.

Man kan öva att knacka kindtänderna några minuter dagligen, helst på morgonen. Om det kommer saliv i munnen så svälj gärna den. Viktigt att göra övningen regelbundet.

Jag hade ett djupt streck på en tånagel. Jag har promenerat mycket under sommaren, och jag har knackat mina kindtänder under mina promenader, inte alltid men ofta. Efter några veckor upptäckte jag att det djupa strecket hade blivit mycket mindre, och nu är det nästan osynligt.

Denna övning behandlar urininkontinens effektivt. Räkna med att knacka kindtänderna 20 minuter dagligen i några veckor.

2 kommentarer:

  1. På vilket sätt ska man knacka kindtänderna?

    SvaraRadera
  2. Du kan hacka tänder på motsvarande sätt som du skulle gjort om du var ordentligt nedkyld, men inte lika frekvent.

    SvaraRadera