söndag 21 september 2014

En bra helg

Lördag morgon hade jag tid.

* Jag gjorde mina övningar: Massera magen i 3 minuter, trampa i luften 100 gånger, krypa som en ödla 100 gånger, plankan i 1 minut, gå på alla fyra i 10 minuter. Skönt.

* Klarade min joggingtur på 5 km. Långsamt, på 43 minuter. Mitt mål är att inte stanna. Nöjd.

* Åkte till Erstaviken för en havspromenad. Hälsade på vindsurfingskolan där. De har S.U.P. "Vill du SUPa?" Ja, att säga nej kändes fel när det var 20 grader med sol den 20 september 2014. På en bräda paddlade jag, vart jag ville, i en och en halv timme. Jag satt på brädan, jag låg mig på brädan, som jag ville. Fantastiskt.

Söndag morgon hade jag också tid.
* Några övningar. Skönt.
* En kort promenad genom de vackra trägårdarna till min balkong (en allmän brygga) för frisk luft och närheten till vattnet. Nöjd.
* Åkte med grannens båt till Drottningholm. Jag började min promenerad när det började regna. Med mitt lilla paraply vandrade jag genom den fina parken till Grindstugan, beundrade svanarna vid Svanhuset. Underbart.

Tänk om jag skulle ha tid på måndag morgon.  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar