tisdag 12 maj 2015

Kort är livet

Livet är kort. När jag förstått att livet är kort, så vill jag att jag inte slösa bort mina dyrbara livstider/livstimmar. Det handlar om prioritering.

Det finns de som är unga och framgångsrika och har fått obotlig cancer. "Livet blir mer värdefullt när man verkligen inser att det är förgängligt". Jag är inte sjuk men jag är glad att jag har förstått att livet är förgängligt.

Det är sant att jag strävar efter god hälsa och ett friskt liv. Det är också sant att sjukdomar inte är den enda dödsorsaken. Jag känner glädje av andlig utveckling och mina handlingar gör både mig och andra nytta. Jag njuter av positiva känslor samtidigt som jag upplever livet som meningsfullt. Det är sant att det finns platser jag vill besöka i framtiden men om jag dör imorgon skulle jag inte vara ledsen för att jag inte hunnit besöka dessa platser, jag skulle vara nöjd med livet då jag har utnyttjat dagarna bra. :-)

Nu har jag börjat med "Capturing and sharing the world's moments" via Instagram. Tänkte att jag inte skulle ha tid med det, tycker att de kvadratformiga korten inte är till för vackra bilder, men jag behöver bara använda den på mitt sätt. Livet är kort, så vi får ta våra kort väl. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar