lördag 24 januari 2015

Yoga en minut

Jag är nog inte ensam som har tänkt att börja yoga någon gång. Men nu jag har faktiskt börjat med yoga, om det räknas att jag gör en yogaövning två minuter per dag.
 
Denna övning hjälper en att hitta tillbaka sin normala midja.
 
Jag försöker göra övningen på morgonen, en minut åt vänster och en minut åt höger. En dag missade jag att utföra övningen, nästa morgon gjorde jag övningen i tre minuter istället för en minut.
 
Enligt TCM (Traditional Chinese Medicine) går levermeridianen på insidan av låren, och en oblockerad levermeridian försäkrar bl.a. ens emotionella välmående och ens reproduktionsorgans välmående.
 
Denna enkla yogaövning med vidsträckta ben tränar Psoas stora muskler och samtidigt levermeridianen. Två flugor i en smäll. Bra för alla. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar