lördag 16 juli 2016

Lyssna på vattnet

Så vacker, så ren. Tack Fredrik, tack Lucy, tack Gud.

För några veckor sedan tänkte jag på några idéer som var tänkta att utvecklas på Vifärnaholme. För några dagar sedan tänkte jag att jag skulle spendera tiden på ön som jag var rik på tiden – att kunna läser några böcker och se på några Positiv psykologi lektioner och göra några Yoga övningar mellan ett par idéer. Idag är jag här. Jag rodde runt ön två gånger, kom nära svanfamiljen; jag gick runt ön en och en halv gånger, tittade nära många fågelägg; jag gick fram och tillbaka mellan bryggan och huset många gånger för jag skulle vilja sitta på bryggan hela tiden, det kändes så underbart att bara se på sjön och lyssna på vattnet.  

Lucy lämnade ett välstädat hus och bra information och rekommendation till nästa gäst. Jag kommer följa hennes fotspår. Tänk om hur vacker jorden skulle kunna bli om fler människor i välden kunna vara ansvarsfull och respektera andra. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar