fredag 29 januari 2016

Cool vecka

Min VD satt bredvid mig på en presentation. Jag visade henne en kul bild jag tog, fyra balkonger med blåa vindskydd på 0%, 25%, 50% och 100%. Hon tyckte också att det var intressant och sa "du är logisktänkande".

Måndag kväll åkte jag skridskor på Östermalms IP med mina trevliga klasskamrater från kurs "Praktiskt vinterfriluftsliv ur ett historiskt och kultursociologiskt perspektiv". Det var härligt. Det bästa var att jag fick lära mig att bromsa. Läraren är jättebra och snäll. Jag bad honom att visa hur det såg ut när jag försökte bromsa, så jag kunde se vad som var fel.

På jobbet fick jag en balansboll att sitta på och en balansbräda att stå på. Vad bra och tack!

En annan kväll var jag på Epicenter och lärde mig lite om Bitcoin. Kul och inspirerande. Oväntat var att det var minst tre svenskar där som kunde prata kinesiska. Jag tycker de svenskarna som lärt sig kinesiska är bland de mest kreativa, ett bevis är att Christoffer vann BTCX Stora blocktechpriset. :-)

Jag gillar att har kul för mig och för mina vänner och kollegor. Jag har också ofta tur. En väninna sa till mig häromdagen att "du kan ju ofta få det du vill".

Natur och kultur gör mig glad. Inspiration och innovation är två av de vackraste ord för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar